zondag 8 februari 2015

Wandkast & stoel…

 

a1

We zijn de laatste dagen aardig opgeschoten als het gaat om deze wandkast. Nog niet te zien op de foto`s maar het behang zit inmiddels ook in het open vak met klep. Het behang laat ik zo wel zien op een foto verder op. Lucas gaat deze week bezig met het glas in lood bovenop de kast.

a15a13a17

Wilde ook graag behang achter dit luik maar we hebben zoveel werk gehad van het vak met klep dat we het daar maar bij laten. Moet zeggen dat ik het luik zo met Beeld, blaker en oude kerkzak (waarschijnlijk voor het liedboek) mooi genoeg vindt.

a14

a16

In een ander vak een paar leuke koppen. Een bruidspaar en een getuige, zo noem ik ze maar…Om de hals van de dame heb ik een brocant kraagje met rozenspeld omgedaan.

a22

a9a7a8

In een ander vak met een lijst in dezelfde kleur heb ik een kaart met roos, een oud boudoir setje (wat ik gebruik voor verf, penselen etc,) en een kannetje. In het kannetje heb ik nu verfpenselen maar er zitten ook wel eens losse bloemen in.

a12

a11

Dit is het behang wat inmiddels in een vak zit. Het is van Wallquest uit het boek Chantelle. Alle tinten uit ons huis komen terug in dit behang. Het roze, het lila, fuchsia de juiste groen en  het aubergine en creme  …ben er heel blij mee! Niet zo goed te zien op de foto maar er zit een coating over wat een hele mooie parelmoer glans geeft.

a6

a5

Had ik jullie nou laatst al vertelt dat wij van een oud tafeltje een wat kleiner tafeltje en een stoel hebben gemaakt? Volgens mij heb ik soms nog wat last van de narcose want mijn geheugen en mijn doen en laten is soms anders als dat ik normaal ben. Na…ja das latere zorg. Van het bovenstuk hebben we een tafeltje gemaakt waar alleen wat wielen onder geplaatst zijn en van het onderstuk hebben we een kofferstoel gemaakt.

a21

a19

De koffer had ik al een tijd in huis en was op veel op plekken net wat te groot, ideaal dus om hier een stoel van te maken. Op de bodem van de koffer ligt een houten plank en daar zitten de poten op vast. De stoel is zo stevig dat je hier dus ook prima op zitten kan. De ruimte gevuld met schuimrubber en de stof komt van oude gordijnen. Dezelfde stof waar ik ook dat rozen paneel van heb. Van de stof die nog over is van deze gordijnen worden nog raam luiken gemaakt.

a20

a18

a2

a3

Deze week zijn we een weekje vrij maar lekker lui op de stoel zitten is er niet bij. We gaan lekker door met klussen en hopen aan het eind van deze week weer veel af te hebben. Graag tot een volgende post !!

a4

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails